Jumbo

Het zeer trage proces van de super snelle wagen van max

Al eerder heb ik een blog geschreven over de Jumbo en dat ga ik nu weer doen. En ja, ik kom er nog steeds, puur uit nood omdat er in de wijk waar ik woon 4 Jumbo’s (4 inderdaad!) gevestigd zijn.

En omdat ik er regelmatig kom, en omdat ik een zoontje van 2,5 jaar heb, ben ik gaan sparen voor de Max Verstappen raceauto. Nu ben ik procesmatig en efficiënt ingesteld en heb ik een enorme verbazing over het proces tot het verkrijgen van een Max Verstappen auto,

Je kon voor de auto sparen van woensdag 11 september t/m dinsdag 1 oktober 2019 (info via website van de Jumbo). Het is inmiddels 22 oktober. Mijn zoontje heeft de auto nog steeds niet. Waarom niet? Omdat het niet zo simpel is als een paar zegels sparen, volle spaarkaart inleveren en auto meenemen.

Het proces

De jumbo heeft het volgende proces bedacht:

  1. Bij een volle spaarkaart (25 zegels, bij elke €10,- 1 zegel): ga naar de supermarkt en lever de volle spaarkaart in bij de balie.
  2. Ontvang van de baliemedewerker(ster) een bonnetje met een code.
  3. Ga naar huis en log in op de computer.
  4. Ga naar de speciale actie website van de Max Verstappen raceauto en vul de code en je gegevens in.
  5. Kies een winkel waar je de raceauto wilt ophalen
  6. Betaal de raceauto online. (Extra bijbetaling van €4,99)
  7. Ontvang in je mailbox een bevestiging van de bestelling.
  8. Print de bevestiging.
  9. Ga met de bevestiging op de aangegeven datum of later dan de aangegeven datum naar de Jumbo die je vooraf gekozen hebt
  10. Haal de raceauto op bij de balie, lever de bevestiging in.

Waarom heeft mijn zoontje het raceauto nog niet? Naast dat ik de laatste tijd weinig in de betreffende jumbo ben geweest (had ik maar voor een van de andere 4 gekozen, maar deze leek me zo handig…) ben ik ook nog eens het printje 5 keer vergeten….

Printje

En dat printje hebben ze nodig, ik heb natuurlijk gevraagd of dat echt nodig was of de bevestiging op mijn telefoon niet voldoende was. Maar de baliemedewerkster vertelde mij dat ze de bevestiging geprint nodig hebben. En toen werd ik heel nieuwsgierig! Want wat gaat de Jumbo doen met mijn printje? De baliemedewerkster vertelde mij dat zij het printje aan de bon moet nieten en dat ze de bon met bevestiging terug sturen naar het hoofdkantoor. Toen ik vroeg wat het hoofdkantoor er mee doet, kon de baliemedewerkster mij niet verder helpen. Wat er met het printje op het hoofdkantoor gebeurd zal een vraag blijven, tenzij iemand het verlossende antwoord heeft?

Inmiddels is het 30 oktober en sinds gisteren heeft mijn zoontje de auto, ik had eindelijk het printje mee en ik was in de juiste winkel! (De bevestiging had ik per ongeluk geprint op A3, wat dan wel weer komisch was.)

Het nieuwe proces

Ow en voor volgend jaar kan het proces misschien verbeterd worden:

  1. Bij een volle spaarkaart: ga naar de winkel
  2. Doe boodschappen.
  3. Reken af, lever spaarkaart in.
  4. Betaal boodschappen inclusief raceauto.
  5. Neem de raceauto mee.
Sanne Uijtdewilligen
sanne@idat5.nl
1 Reactie
  • Susanne van Vulpen
    Geplaatst op 08:55h, 31 oktober Beantwoorden

    Lijkt me een stuk efficiënter dat nieuwe proces. Minder stappen en heb je nog ‘doe boodschappen’ en ‘reken af’ toegevoegd. Lijkt me commercieel gezien ook een stuk beter voor de Jumbo.
    Overigens doe ik ook altijd mn wekelijkse boodschappen bij de Jumbo, online en ophalen bij pick-up point, en dat proces werkt dan wel weer dikke prima. Aanpassen boodschappen zelfs tot de dag ervoor tot 23:59u. Maar de UIX van de app en de website… Daar kunnen ze ook nog wel het e.e.a. verbeteren.
    Ergens doen ze het dan toch wel weer heel goed, als je (ondanks dit soort dingen) toch je klanten behoudt…

Geef een reactie